dilluns, 20 de setembre del 2010

ROSTIT DE SENGLAR AMB PILOTILLES I BOLETS

Avui us deixo una recepta de rostit molt tradicional, potser l'ingredient principal que és el senglar no és gairé corrent però és una recepta que me le va ensenyar la meva mare i que ella va apèndre de la seva i així succesivament. És pot dir que mai l'havía fet amb senglar, sempre amb vedella, però al casarme amb un noi de pagès amb família aficionada a la caçera això va fer que començes a fer el rostit amb senglar, i la veritat si és tendra i petit és molt i molt bo, pot passar per vedella tranquilament.
Bé,  us deixo la meva recepta familiar, espero que us agradi.

INGREDIENTS:
1 Kg de senglar o vedella tallada a daus
1 "cabeza" d'alls
2 pastanagues
5 o 6 xalotes o 2 ceba tallada a quarts
1 got de vi negre (millor de qualitat)
romaní
1 xupito de conyac
bolets variats (poden ser congelats o en conserva)
Per les pilotilles:
500 gr de carn picada barrejada vedella i porc
sal i pebre
1 ou
pa sec
alls i julivert

PREPARACIÓ:
1. Posem una cassola al foc amb oli d'oliva, enfarinem lleuguerament el senglar i el rossegem, reservem. Ara i posem les cebes, la pastanaga, i els alls i ho deixem rossejar una miqueta, afegim el senglar el salpebrem, el got de vi i el romaní i deixem que fagi la "xup, xup" a foc molt suau durant un parell d'hores. Mentre farem les pilotilles. (jo amb la thermomix)
2. Posem el pa sec amb un parell d'alls i el julivert al vas, triturem 20 segons velocitat progressiva 5- 10. Afegim l'ou, la carn, sal i pebre al gust i remenem uns segons a velocitat 4 fins veure-ho tot ben unit. Té de quedar com una massa. Ara anirem fent boletes i les anirem enfarinant, les rossegerem en una paella a part i les anirem afegint a la cassola del senglar, deixarem que fagin la xup xup una estoneta. Pararem el foc i ho deixem reposar d'un dia per altre.
3. Tornem a encendre el foc, és molt important que sempre sigui suau s'anirà escalfant a poc a poc i serà mes bo. Netegem els bolets i els ofeguem en una paella, els afegim al rostit i deixem que continuï fent la xup xup, afegim el conyac i deixem que és redueixi, ja el tindrem a punt per degustar.
Nota: Si pot posar una picada d'all i julivert amb ametlles i avellanes, jo no acostumo a fer-ho perquè a casa no els hi agrada. És un plat que sempre és millor començar-lo d'un dia per altre, com mes reposat  més bo queda.











10 comentaris:

  1. Que fantástico este plato!! Con una patatas fritas a mi me harías la mujer más feliz de mundo. Deliciosa la receta.
    Un besiño.

    ResponElimina
  2. Un estupendo plato que podré hacer seguro con carne que no sea de jabaí

    ResponElimina
  3. Hola!! t'acabo de descobrir!fixant-me amb el teu titol de blog suposo que estas a Banyoles... hi tinc familia aqui! Jo visc a L'Estartit! M'agrada molt tot el que cuines, aquest rostit té un aspecte deliciós! em quedo una estoneta. Ptonàs!!

    ResponElimina
  4. Qué rico este rustido con esa guarnición....enhorabuena guapa. bessets.

    ResponElimina
  5. Com es nota ja el canvi d'estació, les receptes comencen a ser més contundents i amb producte de la nova temporada.
    M'encanten els guisats amb senglar i aquest t'ha quedat perfecte.
    Petonets

    ResponElimina
  6. Noia, que bo!
    T'has lluit amb aquesta recepta.

    ResponElimina
  7. només he menjat porc senglar una vegada, i vaig trobar la carn molt potent pel meu gust. Tot i això el guisat fa molt bona pinta, no és fàcil cuinar senglar.
    pt!

    ResponElimina
  8. Aquesta recepta és de diumenge, i amb les pilotilles i els bolets, una passada!

    ResponElimina
  9. Deu ser la recepta clàssica de cuinar caça, perquè a casa fem el senglar exactament igual (i també ha vingut per la mateixa via d'herència), però sense pilotilles. Em sembla que tocarà reclamar una mica de senglar a la família, que fa temps que no en faig!

    ResponElimina

Moltes gràcies per compartir amb mi la teva opinió.